« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara Čitamo mi, u obitelji svi skreće pozornost roditeljima na činjenicu koliko je vrijedno da tijekom nižih razreda budu uzor svojoj djeci u čitanju umjesto da ih tjeraju na čitanje. U našoj je školi za projekt odgovorna knjižničarka D. Payerl, a nas je upoznala s njegovom provedbom. Roditelji će tijekom pet dana na različite načine čitati sa svojom djecom i tako provodeći vrijeme doživjeti lijepe trenutke. Projekt se provodi prema vremenski točno određenim fazama i traje od srpnja 2011. (vrijeme prijave) do 30. lipnja 2012. kada knjižničari izabiru tri najljepša dojma iz svake naprtnjače te ih objavljuju na mrežnim stranicama.
Projekt se provodi s učenicama trećih razreda. Svaki četvrtak jedan učenik dobiva naprtnjaču s osam nelektirnih knjiga i bilježnicom dojmova. Nosi ju kući te roditelji i djeca zajednički čitaju, bilježe dojmove i sljedećeg utorka učenik vraća naprtnjaču u školu. Tada učenik ima prigodu nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što se dogodilo proteklih dana u obitelji kada su čitali knjige iz knjižnične naprtnjače.
U naprtnjači se nalazi osam knjiga iz sljedećih skupina: nelektirna knjiga hrvatskih književnika za djecu, nelektirna knjiga hrvatskih književnika za roditelje, strip hrvatskih autora za učenike koji slabije čitaju, popularno– znanstvena knjiga, priručnik za odgoj djece (za roditelje), priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena, popularno pisana knjiga o hrvatskoj povijesti za djecu.
U nekoliko dana nije moguće pročitati svih osam knjiga, niti je to svrha ovog projekta. Dovoljno je iz svake knjige pročitati barem nešto. Cilj je zabavljati se i družiti se kao obitelj kroz čitanje knjiga. Na taj način će učenici razvijati čitalačke vještine, a one su prvi uvjet za školski uspjeh. Dobar školski uspjeh je uvjet za životni uspjeh.
Trenutno se knjižnične naprtnjače nalaze u našim područnim školama, a u matičnoj školi projekt je priveden kraju.
Pripremila: Iva Šoštarić